Track & Trace | Post Service
postservice mailing adressen

Track & Trace

Tegenwoordig wordt door veel pakketvervoerders een Track & Trace ingezet voor de ontvanger. Track & Trace is een systeem waarmee pakketten zijn te traceren. Hoe werkt dit? Op het moment dat u een pakket aanmeld als opdrachtgever gebeurt het volgende:

Online aanmelden

In een online systeem wordt aangegeven wat de omvang en gewicht van het pakket is. Het adres van de opdrachtgever en afzender wordt ingevoerd evenals het adres van de ontvanger. Ook het e-mailadres van de ontvanger is noodzakelijk om in te vullen. Als uw pakket is aangemeld wordt meteen een link doorgestuurd met de Track & Trace naar het e-mailadres van de ontvanger.

De ontvanger

Wanneer de ontvanger de link opent, kan hij precies volgen waar het pakket zich in het proces bevindt. Het kan zijn dat aangegeven wordt dat het pakket nog verwerkt wordt. Wat later in het proces leest u: aangeboden bij vervoerder of: chauffeur is onderweg. Zo heeft elke vervoerder een eigen manier om te communiceren met de ontvanger. De ontvanger weet op deze manier precies waar hij aan toe is en wanneer hij het pakket kan verwachten.

Niet thuis

Het kan gebeuren dat de ontvanger niet thuis is op het moment dat het pakket wordt aangeboden. Ook deze informatie is terug te zien via Track & Trace. Wanneer de ontvanger contact met u opneemt om te melden dat het pakket nog niet is aangekomen, kunt u de hem informeren over de Track & Trace die hij ontvangen heeft. De ontvanger kan alsnog inzien wanneer het pakket is aangeboden. Wanneer het pakket opnieuw aangeboden wordt, zal ook meteen zichtbaar zijn. Mocht dit moment niet uitkomen, dan kan vaak worden aangegeven wat een beter tijdstip is.

Track & Trace bij Post Service

Bij de bezorging van pakketten maakt Post Service ook gebruik van Track & Trace. Post Service kan via DHL gebruik maken van scherpe tarieven. De Track & Trace is altijd zichtbaar voor medewerkers van Post Service. Heeft u vragen over het verstuurde pakket dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze medewerkers. Wij kunnen precies inzien waar het proces uw pakket zich bevindt. Wilt u een Track & Trace code rechtstreeks naar de ontvanger laten versturen? Dat kan voor een kleine toeslag. U bent dan nog steeds goedkoop uit bij Post Service. Wanneer de ontvanger niet thuis is, laten de chauffeurs altijd een kaartje achter met de gegevens van het pakket en kan de ontvanger online een nieuwe bezorgafspraak maken. Zo is er altijd duidelijkheid voor de ontvanger waar het pakket zich bevindt. Wilt u meer weten?

Klik hier om vrijblijvend contact met ons op te nemen.

Contactgegevens:


Post Service B.V.
Tel: 0317 - 421832
E-mail: info@postservice.nl

Bedrijfsnaam:

Contactpersoon* :

Telefoonnummer* :

E-mail adres* :

Waarvoor wilt u een offerte aanvragen? *

Overige informatie:

© Copyright 1995 - 2017 - Post Service B.V. | Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Contact | Sitemap